ارزش پیشنهادی کارمند

ارزش پیشنهادی کارمند (EVP) چیست؟

ارزش پیشنهادی کارمند، که به اختصار EVP نامیده می‌شود، مجموعه‌ای از تمام مزایا و پاداش‌هایی است که کارکنان در ازای عملکرد خود در محیط کار دریافت می‌کنند. این اساساً همان چیزی است که شما، به عنوان یک کارفرما، می‌توانید در ازای مهارت‌ها، تجربه و توانایی‌های فرد ارائه دهید.EVP بخش مهمی از هر برند کارفرما است و ارزش منحصر به فردی را که سازمان شما می‌تواند به اعضای بالقوه تیم ارائه دهد، نشان می‌دهد.

 

چه اجزایی یک ارزش پیشنهادی کارمند را تشکیل می‌دهند؟

چه اجزایی یک ارزش پیشنهادی کارمند را تشکیل می‌دهند؟

یک EVP شامل پنج عنصر است، از جمله:

حقوق و مزایا: این عنصر شامل حقوق و همچنین کل بسته مزایای شما، از جمله بیمه تکمیلی، بازنشستگی، پاداش، بازپرداخت شهریه، برنامه‌های سلامتی و جبران خدمات جامع می‌شود. همچنین شامل توانایی شما برای ارائه حقوق به موقع یا حتی یه صورت مساعده، افزایش حقوق مناسب و ارائه خدمات عادلانه برای همه افراد است.

تعادل کار و زندگی: این شامل ساعات کاری منعطف، دورکاری، زمان مرخصی، سیاست زمان شخصی (PTO) و مرخصی استعلاجی با حقوق است.

ثبات: این به توانایی سازمان شما برای اطمینان از امنیت شغلی کارکنان و کمک به رشد و توسعه آنها اشاره دارد. این شامل مواردی مانند راهنمایی، مربیگری، آموزش، یادگیری و توسعه می‌شود.

محیط کار: این در مورد محیط کاری است که شما ارائه می‌دهید، هم به معنای واقعی و فیزیکی و هم به معنای مجازی.

احترام: این عنصر به فرهنگ سازمانی شما، ارزش‌های سازمان شما، مدیریت، کار تیمی، اعتماد و غیره اشاره دارد.

 

چرا به یک ارزش پیشنهادی برای کارمندان (EVP) نیاز دارید؟

 

چرا به یک ارزش پیشنهادی برای کارمندان (EVP) نیاز دارید؟

ارزش پیشنهادی شما برای کارمندان (EVP) در نهایت نحوه درک برند شما توسط استعدادهایی که جذب و استخدام می‌کنید را تعریف می‌کند. این می‌تواند شما را از رقبایتان متمایز کند و به تشویق افراد برای انتخاب کار در شرکت شما به جای شرکت دیگری کمک کند. در فضای رقابتی امروز، این امر ضروری است، زیرا استعدادهای شما هستند که در نهایت توانایی رشد و موفقیت سازمان شما را تعیین می‌کنند.

به طور خاص، اگر در صنعت فناوری پیشرفته که به شدت رقابتی است یا صنایع مشابه آن کار می‌کنید، می‌توانید از ارزش پیشنهادی خود برای کارمندان (EVP) برای جذب استعدادهای فناوری استفاده کنید.

 

نمونه‌هایی از ارزش پیشنهادی کارمند (EVP) چیست؟

 

نمونه‌هایی از ارزش پیشنهادی کارمند (EVP) چیست؟

برای کمک به شما در یادگیری نحوه ایجاد یک ارزش پیشنهادی کارمند (EVP) قانع‌کننده، در اینجا چند نمونه از شرکت‌هایی را ذکر می‌کنیم که ارزش پیشنهادی خود را به خوبی تنظیم کرده‌اند.

یونیلیور: همانطور که آنورادها رازدان، مدیر جذب استعدادهای جهانی و برند یونیلیور در اروپا توضیح می‌دهد، «هسته اصلی پیشنهاد ارزش ما این است که رهبر می‌سازیم. ما رهبران را برای یونیلیور توسعه می‌دهیم و رهبران یونیلیور به رهبران دیگر نقاط جهان تبدیل می‌شوند.» این تمرکز قوی بر ثبات در ارزش پیشنهادی برای کارمندان (EVP) برای نامزدهایی که علاقه‌مند به رشد در حین کار با افراد الهام‌بخش برای بهبود زندگی مردم هستند، بسیار جذاب است.

تریدر جوز: این فروشگاه خرده فروشی که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین کارفرمایان شناخته می‌شود، وفاداری افراد را با ارزش پیشنهادی برای کارمندان (EVP) که بر فرصت‌های یادگیری و رشد، مزایای منصفانه (مانند بررسی‌های دو بار در سال با امکان افزایش حقوق هفت تا ده درصدی در هر سال) و فرهنگی انعطاف‌پذیر، متنوع و ارتباطی تأکید می‌کند، به دست می‌آورد.

بِین اند کمپانی: این شرکت مشاوره که رتبه اول را در لیست بهترین مکان‌ها برای کار گلسدور کسب کرده است، چندین مزیت به یاد ماندنی در ارزش پیشنهادی خود برای کارمندان (EVP) دارد، از جمله فرصت‌های کارآموزی، انتقالات جهانی، مرخصی والدین، مرخصی استعلاجی، ساعات کاری منعطف و فرصت دو ماه مرخصی.

 

چگونه می‌توانید ارزش پیشنهادی کارمندان خود را اندازه گیری کنید؟

 

چگونه می‌توانید ارزش پیشنهادی کارمندان خود را اندازه گیری کنید؟

چندین KPI وجود دارد که می توانید برای سنجش اثربخشی EVP خود در جذب، استخدام و حفظ استعدادها به آنها نگاه کنید، از جمله:

  • نرخ ماندگاری (Retention rate)
  • نرخ خروج (Attrition rate)
  • هزینه به ازای استخدام (Cost per hire)
  • تعداد متقاضیان (Number of applicants)
  • خالص امتیاز ترویج کننده کارکنان (Employee net promoter score)
  • رتبه بندی و امتیاز در وب سایت هایی مانند Glassdoor
  • معرفی کارکنان (Employee referrals)

 

حالا که با مفهوم EVP آشنا شدید، گام بعدی یادگیری نحوه توسعه آن برای سازمان خودتان است. مراحل زیر را توصیه می کنیم:

  • حسابرسی انجام دهید: به هویت برند فعلی خود نگاه کنید. چگونه با استعدادها ارتباط برقرار می‌کنید و سعی در جذب آنها دارید؟ چه چیزی در مورد بسته جبران خسارت، فرهنگ یا محیط کار شما خاص است؟
  • درخواست بازخورد کنید: برخی از ارزشمندترین اطلاعاتی که می‌توانید جمع آوری کنید از کارمندان فعلی و سابق شما خواهد بود. از طریق نظرسنجی‌ها، گروه‌های متمرکز داخلی و مصاحبه‌های خروج، سوالات زیر را بپرسید:
  • چه چیزی باعث شد افراد شما برای کار در شرکت شما درخواست دهند؟
  • چه چیزی باعث شد شما را به شرکت های دیگر ترجیح دهند؟
  • کارکنان چه چیزی را در مورد کار با شما دوست دارند؟
  • چگونه می توانید آنچه را که به مردم ارائه می دهید بهبود بخشید؟

نقاط مهمی که باید در ارزش پیشنهاد کارمندی (EVP) خود بگنجانید را تعریف کنید: با استفاده از اطلاعاتی که جمع آوری کرده‌اید، لیستی از چیزهایی که شما را به عنوان یک کارفرمای عالی متمایز می‌کند، تهیه کنید. پیش‌نویس EVP خود را بنویسید: حالا برای نوشتن یک EVP با تمرکز بر آنچه که می‌توانید به کاندیدای ایده‌آل خود ارائه دهید، آماده هستید. سعی کنید از زبان واضح، منحصر به فرد و الهام بخش استفاده کنید. ارزش گذاری ارزش پیشنهادی کارمند خود را ارزیابی کنید: EVP شما نباید راکد باشد. از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs)که در بالا ذکر شد برای بازبینی منظم EVP خود استفاده کنید تا ببینید آیا می‌توانید آن را بهبود بخشید.

 

چرا ارزش پیشنهادی ارزش کارمند باید بخشی از استراتژی منابع انسانی مدرن باشد؟

توانایی شما برای جذب، استخدام و حفظ استعدادهای برتر، کلید موفقیت سازمان شماست. یک EVP جذاب و منحصر به فرد، یک ابزار حیاتی در تلاش برای یافتن و استخدام بهترین افراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موضوعاتی که در این مقاله می خوانید

درسنامه

    مقالات مرتبط

    دریافت کاتالوگ

    نام و نام خانوادگی(ضروری)