۱۰ کاری که بخش منابع انسانی برای موفقیت کارکنان باید انجام دهند.

۱۰ کاری که بخش منابع انسانی برای موفقیت کارکنان باید انجام دهند.

وظایف منابع انسانی بسیار گسترده است که به عنوان مثال با نیروها مصاحبه می کنند، کارکنان را استخدام می‌کنند و همه کارهای اداری کارمندان را مدیریت می‌کنند. با این حال، فراتر از وظایف اولیه، تیم منابع انسانی نقش کلیدی در موفقیت کسب و کار با استخدام کارکنان مناسب ایفا می‌کند. همچنین، آنها نقش فعالی در رشد و توسعه کلی کارکنان درون سازمان دارند.

شاید فکر کنید منابع انسانی چگونه از کارکنان حمایت می‌کند؟ بیایید ده کاری را که تیم منابع انسانی برای اطمینان از موفقیت کارکنان انجام می‌دهد، بررسی کنیم.

 

 

برنامه‌ریزی مسیر شغلی

در وظایف منابع انسانی انتظار می‌رود، مانند هر تیم دیگری، همیشه بر اطمینان از موفقیت کسب و کار تمرکز کند. با این حال، شرکت بدون استخدام بهترین کارکنان به موفقیت دست نخواهد یافت و بهترین کارکنان همیشه تمایل دارند در مشاغل مربوط به خود پیشرفت کنند. بنابراین، منابع انسانی چگونه از کارکنان در رشد شغلی آنها حمایت می‌کند؟

منابع انسانی می‌تواند با کمک به کارکنان در برنامه ریزی مسیر شغلی از آنها حمایت کند. آنها می‌توانند به کارکنان در برنامه‌ریزی و دستیابی به اهداف نهایی شغلی خود کمک کنند. اگر کارمندی می‌خواهد مدیرعامل شرکت شود، منابع انسانی می‌تواند به او در شناسایی نقاط قوت و ضعف خود کمک کند. این امر می‌تواند به کارمند در ایجاد یک مسیر شغلی جامع به سمت هدف ارزشمندش کمک کند. همچنین، اگر کارمند در نوع خاصی از کار تخصص دارد، باید منابع انسانی را در جریان بگذارد تا در صورت نیاز، بداند برای دریافت پشتیبانی و کمک با چه کسی تماس بگیرد.

 

آموزش مداوم

 

آموزش مداوم

بسیاری از کارکنان در شرکت های پذیرا از بخش منابع انسانی می‌پرسند، منابع انسانی برای کمک به ادامه تحصیل کارکنان چه می‌کند؟ فقدان این گزینه همراه با کمبود فرصت‌های رشد، یکی از دلایل اصلی است که باعث می‌شود بسیاری از کارکنان به دنبال گزینه‌های بهتر باشند.

قطعاً منابع انسانی می‌تواند با کمک به کارکنان در ادامه تحصیل از آنها حمایت کند. این کار را می‌توان از طریق ارائه کمک هزینه شهریه برای دوره‌های مدرک یا گواهینامه‌ای که مستقیماً به شرکت مرتبط است انجام داد. علاوه بر این، به کارمند برای موفقیت در حرفه خود در شرکت کمک خواهد کرد.

اجازه دادن به کارکنان برای ادامه تحصیل در زمینه‌های مرتبط با شرکت به موفقیت کارمند کمک می‌کند و راهی عالی برای حفظ کارکنان و افزایش مشارکت کارکنان با شرکت است.

 

مدیریت مدیران

 

مدیریت مدیران

در چارچوب یک شرکت، اغلب مشاهده می‌شود که همه مدیران، عالی نیستند. برخی از آنها ممکن است سخت‌گیر و وظیفه‌محور باشند، در حالی که برخی دیگر کنترل‌گر و وسواسی به نظر برسند. همچنین، همه مدیران خوب برای تک تک کارکنان فوق‌العاده به نظر نمی‌رسند.

اختلاف نظر و عقیده برای یک کسب و کار سالم است. با این حال، نکته اصلی در حفظ تعادل بین توافقات و اختلافات نهفته است و اگر ترازو به سمت منفی سنگینی کند، ممکن است مداخله منابع انسانی برای ارائه دیدگاهی متفاوت از مسائل ضروری باشد. حال، منابع انسانی چگونه از کارکنان در مدیریت مدیرشان حمایت می‌کند؟

تیم منابع انسانی باید با ایجاد یک آیین‌نامه رفتاری مناسب در محل کار شروع کند تا بتواند رفتار سازمانی مناسبی داشته باشد. انجام این کار به جلوگیری از هرگونه رویه نامطلوبی کمک می‌کند. بعلاوه، منابع انسانی باید برای جلوگیری از هرگونه موقعیت ناخوشایندی، همکاری بیشتر همکار به همکار و ارتباط شفاف با مدیر را تشویق کند و به مدیرانی که به تازگی به رتبه مدیریت رسیده اند بایستی کمک کنند تا پروسه توسعه مدیران به خوبی انجام شود.

 

حمایت از خلاقیت و نوآوری

 

حمایت از خلاقیت و نوآوری

تشویق روحیه خلاقیت و نوآوری در بین کارکنان، راهی عالی برای تقویت تعامل آنها با شرکت است که منجر به افزایش بهره وری و کارایی آنها می‌شود. این امر در نهایت منجر به رشد بهتر در حرفه کارکنان خواهد شد. بنابراین، منابع انسانی برای ایجاد خلاقیت و نوآوری چه می‌کند؟

منابع انسانی با تعیین انتظارات، اهداف و دستورالعمل‌های مناسب برای کارکنان، می‌تواند به آنها فرصتی برای انعطاف‌پذیری و پذیرش خلاقیت و نوآوری در فرهنگ کاری روزانه‌شان ارائه دهد. تیم منابع انسانی باید به جای اینکه غرایز را به طور کلی به نفع کسب و کار و سودآوری از بین ببرد، بر تقویت مهارت‌های نوآوری و خلاقیت تمرکز کند.

یک چارچوب دقیق در اختیار کارکنان خود قرار دهید که در آن بتوانند جنبه خلاقانه خود را آزمایش کنند. پس از همه، خلاقیت و نوآوری بدون چارچوب می‌تواند منجر به سردرگمی و از دست دادن جهت شود.

 

ارائه برنامه کاری انعطاف‌پذیر در صورت امکان

 

ارائه برنامه کاری انعطاف‌پذیر

بسیاری از کارمندان با یک برنامه کاری ثابت بهتر کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر یک هفته کاری انعطاف‌پذیر را ترجیح می‌دهند. مشاهده شده است که برخی از کارمندان زمانی که انعطاف پذیری برای کار از خانه یا از یک مکان دنج و دور افتاده در زمان مناسب خود به آنها داده شود، عملکرد بهتری دارند.

تیم منابع انسانی می‌تواند با معرفی یک فرهنگ کاری منعطف برای افراد مورد نظر از چنین کارمندانی حمایت کند. آنها باید با ایجاد رویه‌ها و خط مشی‌های از پیش تعریف شده برای اجرای برنامه شروع کنند. علاوه بر این، آنها همچنین باید فناوری‌های لازم را برای نظارت بر کارمندان از راه دور تهیه کنند. تا زمانی که انعطاف پذیری باعث افزایش عملکرد شود و کارکنان احساس ارتباط با شرکت داشته باشند، باید مجاز و تشویق شود.

 

کمک به ارتقای داخلی

 

کمک به ارتقای داخلی

بهترین راه برای کمک به موفقیت یک کارمند در درون شرکت، کمک به او با ارتقای داخلی مناسب بر اساس عملکرد و تجربه او است. تیم منابع انسانی می‌تواند از طریق ایمیل یا پورتال‌های داخلی، کارمندان را از مشاغل داخلی مختلف مطلع کند. و سپس، جزئیات شایسته‌ترین کارمندان را جویا شود، آنها را راهنمایی کند و برای یافتن بهترین فرد برای موقعیت، ارزیابی منطقی انجام دهد.

تیم منابع انسانی باید اطمینان حاصل کند که ارتقای داخلی شفاف و عادلانه است تا مشارکت و تعهد کارکنان موجود را بیشتر تشویق کند. این کار باعث کاهش قابل توجه هزینه جستجوی استعدادهای خوب در خارج از شرکت خواهد شد.

 

مشکلات پزشکی

 

مشکلات پزشکی

اگر کارمندی مشکل سلامتی دارد یا یکی از اعضای خانواده او مشکلی دارد که بر کار او تأثیر می‌گذارد، باید در مورد مشکل به منابع انسانی اطلاع دهد و راهنمایی مناسب را درخواست کند. نماینده منابع انسانی از مشکلات شما اطلاعی نخواهد داشت مگر اینکه به آنها اطلاع دهید. به عنوان مثال، اگر به دلیل کمردرد شدید شروع به گرفتن مرخصی‌های برنامه‌ریزی نشده کنید، اما هیچ چیز به منابع انسانی نگویید، این احتمال وجود دارد که به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و نقض قوانین حضور و غیاب از شما خواسته شود که شرکت را ترک کنید.

با این حال، اگر مشکل پزشکی خود را با مدیر و منابع انسانی در میان بگذارید، آنها ممکن است بتوانند کمک و راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار دهند که به شما در حل مشکل بدون به خطر انداختن حرفه‌تان کمک کند.

 

مشکلات شخصی

 

مشکلات شخصی

گاهی کارکنان با مشکلات شخصی روبرو هستند که تمایلی به صحبت در مورد آنها با سایر مقامات در محل کار ندارند. در چنین مواقعی، کارکنان باید برای حل مشکلات به بخش های منابع انسانی مراجعه کنند.

به عنوان مثال، مشکلات آزار و اذیت فیزیکی یا جنسی در محل کار باید به اطلاع منابع انسانی برسد. در واقع، نماینده منابع انسانی موظف است طبق قانون به این موضوع رسیدگی کند. همچنین سایر مشکلات مربوط به ایمنی و امنیت در محل کار باید به اطلاع منابع انسانی رسانده شود تا راه‌حل‌های کارآمدی پیدا شود.

 

کمک به پیمایش قوانین

 

کمک به پیمایش قوانین

قوانین خاصی در مورد استخدام وجود دارد که هر عضو منابع انسانی باید از آنها آگاه باشد. این امر به آنها کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل برای کارکنان، آن را حل کنند. شکایت همکاران یا شکایت از آزار و اذیت جنسی زمانی به درستی رسیدگی می‌شود که منابع انسانی قوانین محل کار را بداند.

این به قربانیان کمک می‌کند تا راه حل بهتری برای موقعیت پیدا کنند. کارکنان نباید هیچ مشکلی را بیش از حد بزرگ کنند. اگر مشکلی وجود دارد که به یک مسئله قانونی تبدیل شود، آنها باید برای حل و فصل مسائل حقوقی به تیم منابع انسانی مراجعه کنند.

مدیریت کارکنان

 مدیریت کارکنان

در نهایت، موفقیت مدیران به موفقیت کارکنان تحت تیم آنها بستگی دارد. مدیریت کارکنان گاهی اوقات ممکن است دشوار شود و حتی مدیران برای افزایش عملکرد تیم به کمک و یاری نیاز داشته باشند.

در این صورت، مدیران می‌توانند از تیم منابع انسانی کمک و یاری بگیرند. تیم منابع انسانی می‌تواند منابع و آموزش‌های مناسب را برای مدیران فراهم کند تا دانش و مهارت‌های مدیریت تیم آنها را تقویت کند.

بخش منابع انسانی برای اطمینان از موفقیت شرکت وجود دارد و شرکت تنها زمانی می‌تواند موفق شود که کارکنانش در درون سازمان به موفقیت برسند . وظایف منابع انسانی بایستی به خوبی انجام شود. بنابراین، ایجاد انگیزه و تعامل کارکنان با شرکت از طریق فراهم کردن محیطی کاری هماهنگ و مسیرهای مناسب برای موفقیت در حرفه شان ضروری است. همچنین ارايه به وظایف منابع انسانی می تواند روند مثبتی را برای سازمان به ارمعان بیارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موضوعاتی که در این مقاله می خوانید

درسنامه

    مقالات مرتبط

    دریافت کاتالوگ

    نام و نام خانوادگی(ضروری)